ponedeljek, 29. julij 2013

"Specialka" po želji

Vsak, ki je navdušen nad kolesarstvom ali katerim koli drugim športom ima tudi željo po čim večji participaciji. Tako imam tudi jaz, kot ljubitelj kolesarstva, vedno željo po sestavljanju kolesa, izboljševanju, novih delih in podobno. Letos sem si ustvaril priložnost, da sestavim "nižje" proračunsko cestno kolo, z žensko geometrijo. 
V kolikor bi bil varilec, bi seveda poizkusil okvir kolesa izdelati doma (alu, Ti, jeklo), tako pa sem preko spleta (za slabih 300€) naročil aluminijast okvir Ridley Yana s sprednjo alu/carbon vilico. Z osnovnimi obroči, ki so mi ležali 2 leti doma, je to postala dobra osnova za nadaljnje delo in nakupe. 

Nakup ostalih komponent je bil nekoliko težji. Pri izboru grupe sem se odločal med rangom 600-800€, katero bi namestil na svoje kolo, grupo s svojega kolesa pa bi dal na Ridley-a. A ker se zna zgoditi, da bom svoje kolo prej ko slej menjal, je Ridley dobil novo opremo, sicer nižjega ranga (Tiagra 4600). Tu gre za novo različico Tiagre in je primerljiva s staro 105 (5600), tako po obliki kot po teži.
 Želje pri sestavljanju kolesa so bile nore, na srečo pa finance le te želje omejijo. Vseeno pa nisem mogel mimo krmilnega ležaja, za katerega sem vedel, da bo vrhunsko pasal h kolesu. 

KCNC Omega S2


Pri izbiri krmila, krmilne opore in sedežne opore je zmagalo ravnotežje med ceno in težo. Izbral sem Bontragerjeve komponente. Pri izbiri traku za krmilo, pa so me prepričali v svetlo modro in izbira je bila prava. 

Po nakupu vseh komponent samo sestavljanje ni nič kaj zahtevno. Vse sem delal prvič in vse je šlo kot po maslu. Pri grupi sem najprej namestil gonilni ležaj ter gonilko, ki sta takoj spremenila podobo okvirja. Z vsako novo komponento, pa smo bližje novemu dirkalcu.

Vrstni red je bil sledeč:
Bontrager RL-anatomic compact krmilo ter RL krmilna opora
zadnji menjalnik, prednja in zadnja zavora, prednji menjalnik, prestavno-zavorne ročke, bovdni in zajle. Do tu je šlo vse kot po maslu. Največjo težavo pa mi je predstavljala nastavitev prednjega menjalnika. Navkljub nalepki, ki nam nakaže najbolj optimalno montažo menjalnika, sem imel kar nekaj težav s prestavljanjem. Okoli ene ure sem porabil za nastavitev, pa tudi veliko živcev. Na koncu pa le tisto gladko prestavljanje iz malega na veliki zobnik. Veselje. Kolo je bilo bolj kot ne dokončano.



Dan kasneje sem si vzel še čas za zaključke, povil sem krmilo, očistil kolo ter dodal sedež. Teža končnega izdelka ni povsem znana, izgleda pa tako:




Kolo je sedaj povsem dokončano, ima še vse potrebne dodatke kot so pedala, nosilec bidona...
No tista rdeča črta na sedežni opori pa je tudi že v modri barvi.

 







Ni komentarjev:

Objavite komentar